ГОЛОВНА      ПРО ЖУРНАЛ     ПЕРЕДПЛАТА    РЕКЛАМА, МАРКЕТИНГ, PR     КОНТАКТИ     НОВИНИ     ТЕМАТИЧНИЙ  РУБРІКАТОР      АРХІВ

  «Життя» Джона Конвея

  

Про гру «Життя», яку придумав в 1970 році Джон Конвей, написано досить багато. Деякі статті опубліковані на сторінках журналу «Мережі та Бізнес».


   У 2020 році виповнюється 50 років з моменту винаходу математичної гри, що отримала назву «Життя» та залучила до себе в 70-і роки величезну кількість ентузіастів. Трансформація фігур на гральній дошці дійсно нагадувала еволюційні перетворення. Джону Конвею вдалося побачити в звичайних клітинних автоматах дивовижну і захоплюючу гру.

   І так сталося, що в квітні нинішнього року на 82 році життя Джон Конвей покинув цей світ. Але він залишив тут свою частку - інше «Життя», життя вічне, якому не страшні ніякі війни та катаклізми.


   Свого часу Рей Бредбері, не менш велика
людина, правда дещо в іншій сфері, висловив дуже важливу думку, яку можна  віднести в тому числі і до Джона Конвея, а саме: «... Я не думаю про смерть – сказав письменник, – тому що я буду тут завжди. Ця коробка з моїми фільмами, та полиці з моїми книгами переконують, що сотня-інша років у мене в запасі є. Смерть - це лише форма розплати з космосом за чудову розкіш побути живим.

    Об игре «Жизнь», которую придумал в 1970 году Джон Хортон Конвей, написано достаточно много статей. Некоторые из них опубликованы на страницах журнала Сети и Бизнес.

    В 2020 году исполняется 50 лет с момента изобретения математической игры, получившей название «Жизнь», увлекшей в 70-е годы огромное число энтузиастов. Трансформация фигур на игральной доске действительно напоминает эволюционные преобразования. Джону Конвею удалось увидеть в обычных клеточных автоматах удивительную и увлекательную игру.

    И так случилось, что в апреле нынешнего года на 82 году жизни Джон Конвей покинул этот мир. Но он оставил здесь свою частицу — иную «Жизнь», жизнь вечную, которой не страшны никакие войны и катаклизмы.

В свое время Рэй Бредбери, не менее великий человек, правда несколько в иной сфере, сказал нечто очень важное, что может быть применено и Джону Конвею:  «...Я не думаю о смерти — сказал писатель, потому что я-то буду здесь всегда. Этот ящик с моими фильмами и полки с моими книгами убеждают, что сотня-другая лет у меня в запасе есть. Смерть — это всего лишь форма расплаты с космосом за чудесную роскошь побыть живым. 

 

Нижче приведені публикації «Мережі та Бізнес» по тематиці гри «Життя» Конвея та деяким іншим математичнім іграм, зокрема незвичайним та далеко не всім відомим варіантам традиційних шахів (на дошках 10х10), шахах Тамерлана, японській го, китайським сянци та варіанті шахів (чангі), що теж популярні в цій східній країні.  
«Життя» Конвея. Свобода і Воля (S&B, 3, 2019, pdf). Еволюція стилізованого тризуба в грі Конвея «Життя» наводить на паралелі з реальним життям
Джон Конвей и его «Жизнь» (S&B, 5, 2018, pdf). Нескінченно довго можна дивитися на три речі: поточну воду, палаючий вогонь і красиву жінку. Трохи пізніше до зазначеної тріади додалося ще зоряне небо. Мабуть, в цей список варто було б включити також і спостереження за еволюцією фігур в грі «Життя»
Жизнь, которую придумал Конвей (S&B, 5, 2014, pdf). Тут викладені загальні поняття про гру «Життя», деякі загальні моменти історії  її виникнення та етапів розвитку. Але щоб дійсно зрозуміти і полюбити гру, слід в неї грати

Фігура «кролики» (зліва) розмножується протягом 17 331 кроку, залишаючи
після себе величезну кількість об'єктів з загальною вагою 1744 одиниці; Конструкція
«блом» (праворуч) має час життя 23 314 кроків і залишає після себе на дошці різне «сміття»  загальною вагою 2740 активних елементів

Этот удивительный мир шахмат  (S&B, 5, 2013, html). У ті «далекі часи», коли ще не було Інтернету і комп'ютерних ігор, народ коротав час за настільними іграми. Шахи - одна з них. Але у цієї гри було багато попередників (шатрандж, шахи Тамерлана). В 30-ті роки в СРСР була створена військово-шахова гра з літаками, танками та артилерією. Та й зараз не припиняються спроби поліпшити традиційні шахи або створити їх нові модифікації  
Ландшафт и восточные шахматы (S&B, 3, 2014). Безліч настільних інтелектуальних ігор, куди входять і шахи, відносяться до групи військових симуляторів. Але є й інші різновиди, в природі яких активно використовуються елементи ландшафту і варіабельність ходів на різних ділянках поля. Наявність зазначених елементів наближає такі ігри до реальних театрів військових дій  
Люди против машин — кто сильнее на шахматном поле  (S&B, 3, 2014). Механізми і машини, як правило, значно перевершують фізичні можливості людини, але в сфері інтелекту все не так однозначно. Особливо це очевидно коли бійку на шаховій дошці розпочинають кращі представники людства і найпотужніші обчислювальні машини